Örnek diyet listesi

Aşağıdaki program örnek diyet listesidir, kişiden kişiye ihtiyaçlar ve miktarlar farklılık içerecektir:

-          Öğün 1 (Kahvaltı): Çeyrek bardak 7-tahıllı gevrek veya kesik yulaf. Çeyrek bardak soya sütü, 2 çay kaşığı çiğ balkabağı çekirdeği. Günün bu ilk öğünü ikinci öğününüze veya atıştırmanıza kadar sizi güçlü tutacak sağlıklı karbonhidratlara sahiptir.

-          Öğün 2 (Atıştırma): Düşük kalorili protein shake. Bu shake, sabahları sağlıklı bir metabolizma aktivitesi için ihtiyacınız olan enerjiyi verir.

-          Öğün 3 (Öğle yemeği): Şefin salatası, içinde de 120 gram yağsız tavuk göğsü, 45 gram mozzarella peyniri, 5 kiraz domates, 2 su bardağı dolusu marul salatası, çeyrek enginar kalbi, 30 g avokado ve balzamik sirke. Bu öğün, sağlıklı kas gelişimi ve metabolizma için gerekli tüm kategorilere sahiptir. Protein, vitaminler, sağlıklı yağlar ve taze sebzeler gibi. Karbonhidrat bakımından az olmasına rağmen, öğleden sonraya kadar sizi tok tutacak bir içeriğe sahiptir.

-          Öğün 4 (Atıştırma) 15 Badem, 1 elma veya düşük kalorili protein barı. Badem, elma veya protein bar yemenin amacı, kendinize öğleden sonra egzersiziniz için enerji vermeniz gerektiğindendir. Elma, yüksek oranda lif içeren bir enerji kaynağıdır, badem ve protein barları da egzersiz sonrası kasların iyileşmesinde rol oynayacak proteini içerir.

-          Öğün 5 (Akşam Yemeği): 120 gram ızgara alabalık, 1 su bardağı buğulanmış sebze, 1 su bardağı uzun esmer pirinç. Bu öğün de vücudunuzun enerji ihtiyacında kullanılacak karbonhidratı sağlar, aynı zamanda da sebzelerden vitamin ve alabalıktan da sağlıklı protein alırsınız.

-          Öğün 6 (Atıştırma): Düşük kalorili protein shake. Uyumadan önce kalori almak amacınıza uygun görünmese de, bu önerinin nedeni kalori yakmak için metabolizmanın sürekli çalışır durumda olması gerekliliğidir. Eğer metabolizma tamamen dinlenme durumuna bırakılırsa, yağ yağma süreci sekteye uğrayacak ve kilo vermek zorlaşacaktır.

Not: Her vücudun, bünyenize, geçmişinize, yağ-kas oranınıza, günlük hareket ihtiyacınıza…vs ihtiyaçları son derece farklıdır. Size en uygun diyet listesi ve yaşam programımınız için diyetisyeninize danışınız. Unutmayın, huzurunuz bile sağlığınıza bağlıysa, sağlığınızdan daha önemli ne olabilir?

Diyet listesi

Diyet listesi